Üdvözöljük a

Jogviták kezelése békés módon - Tippek, okos megoldások fesztiválokhoz, nyaraláshoz, vásárláshoz, akár az utószezonban is!

honlapján!

-

Jogviták kezelése békés módon - Tippek, okos megoldások fesztiválokhoz, nyaraláshoz, vásárláshoz, akár az utószezonban is!

Szerző: Czirbik Milán | 2017. augusztus 21.

A Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület fogyasztói jogviták bíróságon kívüli alternatív vitarendezését szolgáló testület. Ennek keretében, elsődleges célunk az, hogy egy egyszerű, gyors és költségmentes eljárással a fogyasztók és vállalkozások jogvitáit hatékonyan igyekezzünk rendezni. Tekintettel arra, hogy a nyári szezon a fesztiválok, a nyaralás, és a pihenés időszaka, igyekszünk olyan tippeket és tanácsokat adni, amelyek a fesztiválozóknak és nyaralni vágyóknak jelenthetnek hasznos tanácsokat az elkövetkezendő időszakra. 

Fesztiváltippek

 

A nyári fesztiváljaink megtervezésekor érdemes körültekintően eljárni. Tájékozódjunk, hogy az adott fesztivál szervezője milyen szolgáltatásokat tud nyújtani, milyen szolgáltatások érhetőek el a fesztivál közvetlen környezetében.

Érdemes a fesztivál belépőjét elővételben megváltani, ezáltal is tudunk spórolni pár ezer forintot. Gyakran a fesztivál közvetlen környezetében található kempingek, amelyek nem tartoznak a fesztivál területéhez, olcsóbb vagy kedvezőbb szolgáltatásokat nyújtanak, így érdemes ezeket a lehetőségeket is megvizsgálni, ahelyett, hogy mondjuk egy túlzsúfolt fesztivál kemping területén próbáljuk meg felverni a sátrainkat.

Minden fesztiválon történnek balesetek, akár az esti mulatozás, vagy a kitelepült mutatványos játékok, csúszdák, boongie jumping használata következtében. Éppen ezért célszerű már a fesztivál kezdetekor tájékozódunk arról, hogy hol van az elsősegélynyújtó hely.

A lehető legkevesebb értéket vigyünk magunkkal, és azokat is lehető legbiztosabb helyen, általában magunknál tároljuk. Kerüljük a készpénz használatát. Erre nagyon sok fesztivál úgynevezett fesztivál kártyákat rendszeresített, amelyek lényegében a készpénz használatát helyettesítik, viszont nem minősülnek bankkártyának. Ebben az esetben tájékozódjunk arról, hogy hogyan és hol lehet feltölteni a fesztiválkártyánkat és mi történik azzal, ha marad még rajta pénz.

A fesztiválokon nagyon sokszor vadásznak az adatainkra gazdasági, vagy nonprofit szervezetek. Különféle akciók, ajándékok és kedvezőnek látszó szolgáltatások mellett szeretnének információkat begyűjteni saját, vagy mások marketing céljaira. Fontos azt tudni, hogy az adataink felhasználására vonatkozó nyilatkozatot, illetőleg az engedélyünket csak és kizárólag írásban tehetjük meg, így minden esetben figyeljünk oda, hogy milyen adatokat, illetve kinek és milyen felhasználásra engedjük át.

 

Praktikus ötletek nyaraláshoz

 

Az utazási irodák ajánlatai akár szórólapon, akár interneten találkozunk velük maximum iránymutatóak lehetnek. Mindig kérjünk részletes és egyénre szabott árajánlatot az utazási irodától.

Ha kiválasztottuk az úticélt, akkor a hotel vagy a szálláshely minőségével kapcsolatban keressünk véleményeket és ajánlásokat ismerősöktől, vagy független portáloktól az interneten, ahol felhasználók ezrei nyilvánítanak véleményt egy adott szálláshely és szolgáltatásai minőségével kapcsolatban. Ne hagyatkozzunk pusztán a katalógusban szereplő, általában csodálatos képet festő leírásokra.

A leggyakoribb panasz okok az ellátás minőségére, és mennyiségére, illetve a szállás minőségére van. Az all inclusive sem jelenti minden egyes szállodatípusban ugyanazt a szolgáltatást, és gyakran függ a szállodai vendégek igényeitől. Érdemes az elhelyezést is körültekintően megválasztani, mert egy bulizós fiatal pár, vagy éppen az idősebb, pihenésre vágyó nyaralók nem feltétlenül fogják jól érezni magukat a várostól távol eső, gyerekesek által közkedvelt hotelben.

Ha bármilyen panaszunk van, amely lényegében azt jelenti, hogy a szerződésben foglalt feltételek nem teljesülnek, akkor ezt mindenképpen jelezzük az utazásszervező helyi képviselőjének, amennyiben ilyen nincs, akkor a szálláshely igazgatóságának a recepciónál.

Ha nem hajlandóak átvenni egy ilyen jegyzőkönyvet vagy felvenni a minőségi kifogásunkat, akkor ezt haladéktalanul küldjük el E-mailen is az utazási irodának, hogy a kifogásainknak nyoma maradjon. A minőségi kifogásainkat elsősorban kompenzálással kötelesek rendezni, ha ezúton sem sikerül, akkor igényinket érvényesíteni kell az utazásszervezővel szemben.

 

Mire figyeljünk az online vásárlásnál?

 

Keressünk egy megbízható, olcsó és teljes körű tájékoztatásra törekvő webshopot. Akkor jó egy webshop, ha a legtöbb információt nyújtja a termékek elérhetőségéről, azok működéséről, beleértve a használati és kezelési útmutatókat, a szállításról, a kézbesítésről, és minden egyéb a termékek tulajdonságát érintően információval kapcsolatban.

Gyakran fordul elő, hogy a rendívül olcsó áron kínált termék esetében nem adnak használati útmutatót, nincsen magyar nyelvű menürendszer, a doboz vagy a tartozékai is hiányoznak.

Fontos, hogy olyan webshopot válasszunk, amely már régóta működik és az az érzésünk, hogy még sokáig is fog és lehetőleg a közelünkben van, ugyanis ha a megrendelt termékkel később bármilyen probléma lenne, akkor a jótállási vagy szavatossági igényeinket a webshopon keresztül tudjuk majd érvényesíteni.

Végezetül talán a legfontosabb tudnivaló, ha megrendeltünk bármit a termék kézhezvételétől számított 14 nap áll rendelkezésünkre arra, hogy kipróbáljuk, és amennyiben nem tetszik, nem felel meg az igényeinknek vagy éppen meggondoltuk magunkat, akkor elálljunk a szerződéstől és visszaküldjük.

 

Dr. Hajnal Zsolt
 elnök