Üdvözöljük a

Közeledik a határidő – elektronikus közbeszerzés 2018. április 15-től!

honlapján!

-

Közeledik a határidő – elektronikus közbeszerzés 2018. április 15-től!

Szerző: Dr. Kiss András | 2017. december 4.

Az MKIK Közbeszerzési Munkabizottsága november 30-i ülésén Dr. Csányi István helyettes államtitkár tartott tájékoztatót az elektronikus közbeszerzési rendszer (EKR) bevezetésének helyzetéről, menetrendjéről. A rendszer jelenleg éles tesztüzemben működik. Az ajánlattevők 2018. április 15-től már csak az EKR-ben nyújthatják be ajánlataikat a közbeszerzési felhívásokra.

A rendszer minden típusú közbeszerzési eljárás, még az értékhatár alatti beszerzések kezelésére is alkalmas, lehetőséget biztosít az elektronikus számlák befogadására, illetve a már működő ellenőrzési rendszerekhez (pl. EMIR) is kapcsolódni fog. Alkalmazásával a közbeszerzési eljárások nyomon követhetőbbek, átláthatóbbak lesznek.

 

Az EKR használata a regisztrációval kezdődik, melyet csak magánszemély tehet meg - szervezet nevében is - meghatalmazást felcsatolva. Hasonlóképpen regisztrálhatnak a közbeszerzési tanácsadók is. Az ajánlatkérők online az EKR felületen rögzítik az ajánlati felhívást, beleértve az ajánlattevőktől kért nyilatkozatokat. A kész ajánlati felhívást végül egy kattintással feladják.

Az ajánlattevők szintén online jelezhetik érdeklődésüket az adott ajánlatkérő adott ajánlati felhívására, majd benyújthatják ajánlatukat. Hasonlóképpen a kiegészítő tájékoztatás kérésekor vagy a válasz megadásakor, a hiánypótlás során, az eredmény közlésekor az érintett szereplőknek a dokumentumokat elektronikus úton kell a másik fél számára eljuttatniuk.

 

A Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara 2018 januárjában gyakorlati felkészítést szervez az elektronikus közbeszerzésben érdekeltek számára.